Hány óra?

A közelgő óraátállítás kapcsán arra gondoltam, hogy miért is ne foglalkozzunk egy kicsit az órával. Az óratanulás és az idő leolvasása nem egyszerű feladat a gyerekek számára. Természetesen nem is egy játék vagy feladat alatt fogják elsajátítani. Célszerű az órával való ismerkedést egy játék órával kezdeni, amelynek a mutatóit kedvünk szerint tekergethetjük. Ha nincs otthon játék óránk, akkor mi magunk is készíthetünk egyet.

Itt találtok egy nyomtatható óralapot, amire már csak mutatókat kell egy Milton kapoccsal rögzíteni: https://www.worksheetfun.com/time/clock-worksheetfun-2.pdf

Először magyarázzuk el, hogy mit mutatnak a mutatók. Egész órákat beállítva mutassuk meg, hogyan tudjuk leolvasni a pontos időt. Ezután megismertethetjük a gyereket a negyed, a fél és a háromnegyed fogalmával. Legvégül következhetnek az 1,2,10 stb. perccel múlt/múlva lesz időpontok is. Ne ijedj meg, ezeket nem egy nap alatt kell átbeszélnetek. Hagyj időt a gyermekednek, a lépések között akár hetek is eltelhetnek. Játsszatok sokat, figyeljétek meg az igazi órát, nézzétek meg mikor keltek fel, mikor vacsoráztok stb.

Ha már nagyon jól megy az óra leolvasása, akkor elővehetitek a következő párosító játékot. Vigyázat, nem könnyű! Többféle verzióban is játszható: kettes vagy hármas párok keresése mellett akár memóriajátékra is alkalmas lehet.

Jó szórakozást!