BLOG

Macskanap

2022.08.08

A cicák az egész világot meghódították! Tudtad, hogy már ők a legnépszerűbb háziállatok? A PDSA 2020 februári kutatása szerint már többen tartanak macskát az Egyesült Királyságban, mint kutyát (10,9 millió cica, 10,1 millió kutya). Kínában is hasonló a helyzet, ahol a kisállattartás egyre népszerűbb. Egyes becslések szerint 2022-re az országban 171...

Hogy ezt a nem mindennapi eseményt közelebb hozzuk a gyermekekhez, készítettem egy rövid feladatgyűjteményt, mellyel kifejezetten az iskolába készülő kicsiket és szüleiket céloztam meg. A nagymozgások, a finommotorika, a beszédértés és a figyelem fejlesztése áll a feladatok középpontjában, mindez a Hold és a Holdra szállás témájában elkészítve.

...

Hány óra?

2022.03.21

A közelgő óraátállítás kapcsán arra gondoltam, hogy miért is ne foglalkozzunk egy kicsit az órával. Az óratanulás és az idő leolvasása nem egyszerű feladat a gyerekek számára. Természetesen nem is egy játék vagy feladat alatt fogják elsajátítani. Célszerű az órával való ismerkedést egy játék órával kezdeni, amelynek a mutatóit kedvünk szerint...

Szubitizáció

2021.10.09

A szubitizáció a kis mennyiségek rámutatás nélküli, gyors, automatikus és pontos megnevezése, megkülönböztetése. Például, ha dobunk a dobókockával, akkor nem szükséges egyesével megszámolni a kocka oldalán lévő pontokat, ránézésre képesek vagyunk megállapítani, hogy mennyit dobtunk. Ez tehát a szubitizáció!

A beszédészlelés és a beszédértés fejlesztése már óvodáskorban nagyon fontos, hiszen ezzel megalapozhatjuk az iskolai évek eredményességét. Többek közt ezek a képességek teszik ugyanis lehetővé, hogy a gyermek megtanuljon olvasni és írni, sőt még az idegen nyelv elsajátításához is szükségesek.

1994 óta ünnepeljük hazánkban a MÉHEK NAPJÁT az Országos Magyar Méhészeti Egyesület kezdeményezésére. Céljuk, hogy felhívják a figyelmet a szorgos kis rovarokra, a természetben betöltött szerepükre és védelmükre.

Az artikulációs zavar, hétköznapi nyelven a pöszeség egyre több gyermeket érint. Kialakulásának hátterében különböző okok állhatnak: artikulációs mozgásügyetlenség, fejletlen finommotorika, pontatlan hallási figyelem, beszédészlelési elmaradás vagy beszédszervi, fogsorzáródási rendellenesség. A megfelelő területek fejlesztése, illetve a helyes...